Insomnie și dureri articulare


Cum previi insomnia Specialistii in somn si cercetatorii considera ca 7 ore de somn sunt suficiente unui adult pentru ca acesta sa se mentina sanatos. Probabil ai observat, din propria experienta, ca dupa o noapte de somn performantele tale se imbunatatesc, esti mai energic, lucrezi mai bine si cu mai mult chef.

Artrita reumatoida: cum o recunoastem din timp

Acest lucru se intampla pentru ca in timpul somnului o parte a creierului tau este foarte ocupat sa actualizeze informatiile, sa formeze conexiuni si asocieri noi. Asa se explica de ce, dupa o noapte de somn bun, poti lua decizii mai bune sau identifici solutii pe care inainte nu le vedeai.

Lipsa somnului in schimb are efecte dintre cele mai nocive. Aceasta tulburare iti mentine corpul intr-o stare sporita de alerta, ceea ce afecteaza imunitatea organismului, favorizeaza aparitia de boli cardiovasculare, tulburari neuro-cognitive, o rata crescuta a mortalitatii.

Ce este insomnia Insomnia reprezinta incapacitatea de a dormi atat cat este necesar pentru ca a doua zi sa te simti odihnit si relaxat. Insomnia nu se poate defini printr-un numar de ore de somn, pentru simplul motiv ca fiecare dintre noi are nevoie de o anumita perioada de odihnă in functie de varsta, activitate. Insomnia accidentala nu este periculoasa pentru sanatate, pentru ca organismul se poate reface relativ usor dupa o noapte de nesomn.

Lipsa somnului agraveaza durerea de genunchi [studiu]

Adevarata provocare o reprezinta noptile de nesomn acumulate. Mai mult decat atat, insomnia nu inseamna doar incapacitatea de a adormi, tot despre insomnie vorbim si atunci cand petreci ore pe noapte in pat dar esti obosit in cursul zilei, dar si atunci cand te trezesti in cursul noptii si nu mai poti adormi, sau adormi foarte greu.

Nu lasa stresul sa te doboare! January 28, Ataca pe nevazute, transformandu-se dintr-un aliat care ne ajuta sa indeplinim responsabilitatile ori sa ne protejam viata intr-un adversar de temut. Stresul pune stapanire pe noi si ne afecteaza incetul cu incetul sanatatea fizica si mentala. Cat nu-i prea tarziu, invata sa-i descoperi primele semne si sa-si contracarezi efectele nedorite!

Toate aceste cazuri reprezinta de fapt tulburari de somn si iti afecteaza sanatatea mai mult decat iti poti imagina. De cat somn avem nevoie? Necesarul de somn difera de la individ la individ, varsta fiind cel mai important criteriu de departajare. Chiar si asa, este greu pentru cercetatori sa stabileasca un anumit numar de ore necesar, pentru ca exista multe alte aspecte care nu ar putea fi cuprinse intr-o asemenea diagrama simplificata starea de insomnie și dureri articulare, tipul de activitate.

Tu stii cel mai bine cate ore pe zi ar trebui sa dormi, evaluand cum te simti dupa un insomnie și dureri articulare și dureri articulare de ore de somn, mai multe sau mai putine. In general, se considera ca: Nou-nascutii luni ar trebui sa doarma intre ore; Sugarii luni : ore; Copiii mici ani : ore; Prescolarii ani : ore; Scolarii ani : ore; Adolescentii ani : ore; Tinerii ani : ore; Adultii ani : ore; Persoanele in varsta peste 65 de ani : ore.

Fiziologia somnului Starea de somn presupune iesirea din starea de veghe. Cand dormi, starea de constienta este inlocuita cu starea de inconstienta. Aceste doua stari, somn-veghe, alterneaza, iar trecerea dintr-o stare in alta si coordonarea lor se realizeaza prin procese cerebrale complexe.

Oamenii au un ritm biologic, numit ritmul circadian, care este legat de prezenta luminii si intunericului, pe durata unei zile.

insomnie și dureri articulare

Fiziologia somnului este insa mult mai complicata. Stadiul 1 de somn REM Adormi usor si poti fi trezit de zgomote foarte mici.

Ochii tai se misca incet, iar activitatea musculara insomnie și dureri articulare. Poti experimenta mioclonii contractii musculare bruste, precedate uneori de o senzatie de cadere in gol. Stadiul 2 de somn REM In acest stadiu de somn, miscarile ochilor se opresc, inima bate mai lent, muschii se relaxeaza si scade temperatura. Te pregatesti pentru somnul profund. Stadiul 3 de somn REM Undele cerebrale sunt acum foarte lente, miscarile ochilor au incetat, la fel si spasmele musculare.

Este foarte greu sa te trezesti, dar daca insomnie și dureri articulare se intampla, esti ametit si dezorientat in primele minute. Stadiul 4 de somn NREM Creierul este activ in aceasta perioada pentru ca prelucreaza informatiile acumulate pe parcursul zilei. Tot in aceasta faza este stimulat sistemul imunitar, se fortifica muschii si oasele, se regenereaza tesuturile. In aceasta etapa apar visele.

Conform modelelor de somn, la adulti, un ciclu complet de somn dureaza intre minute. Primele cicluri de somn cuprind perioade scurte unde să tratezi artroza articulațiilor somn REM si perioade mai lungi de somn profund, dupa care se inverseaza, perioadele de somn REM cresc ca durata si se reduc cele de somn profund. Modelele de somn difera si ele insa, de la individ la individ, in functie de factori precum: varsta; starea veghe-somn; ceasul intern; comportamentul dinainte de culcare existenta stresului, conditiile de somn, exercitiul fizic facut peste zi, tipul de alimentatie.

Melatonina Probabil iti este cunoscut acest cuvant, melatonina este o substanta care are legatura cu somnul. Influenteaza reglarea somnului si este produsa de glanda pineala din creier. Lumina inhiba producerea ei, care este maxima la miezul noptii daca nu exista lumina exterioaraiar in a doua parte a noptii, productia de melatonina scade.

Lipsa somnului si imunitatea - Cum iti afecteaza insomnia sistemul imunitar

Pierderea noptilor deregleaza producția acestui hormon si este dat peste cap ritmul veghe-somn. Ca o regula generala, persoanele care sufera de insomnie ar trebui sa evite orice sursa de lumina le-ar putea perturba somnul.

insomnie și dureri articulare

Daca retina capteaza lumina exterioara, productia de melatonina este afectata si prin urmare si somnul. Tipuri de insomnie Literatura de specialitate evidentiaza mai multe tipuri de tulburari de somn: Insomnie primara Sunt cele mai frecvente disomniiau legatura cu initierea si mentinerea somnului si afecteaza cantitatea, calitatea si reglarea somnului.

Artroza si calitatea somnului: cum te afecteaza durerile articulare

Cei care sufera de astfel de tulburari de somn reusesc cu greu sa adoarma si sa se mentina adormiti pe parcursul noptii. In cazul lor, insomnia este perceputa ca un fel de excitatie fiziologica sau psihologica. Specific in cazul lor este ca pe masura ce fac mai multe eforturi pentru a adormi, cu atat sunt mai frustrati atunci cand constata ca nu reusesc. Insomnie care are legatura cu alta tulburare mentala Este o perturbare a somnului care este cauzata de o alta tulburare anxietate sau tulburare afectiva.

Insomnie provocata de o afectiune Este vorba de efecte fiziologice directe ale unei alte afectiuni asupra sistemului somn-veghe. Insomnie provocata de un medicament Tulburarea de somn se poate instala si daca incepi un tratament cu un medicament nou, sau daca nu mai folosesti un medicament, dupa ce l-ai folosit vreme indelungata.

Exista si o clasificare mai simpla a insomniei: Insomnie accidentala Insomnia accidentala este acel tip de insomnie care se instaleaza accidental, in urma unei anumite conjuncturi sau a insomnie și dureri articulare situatii psihologice, fiziologice.

Insomnie cronica Insomnia cronica este tulburarea de somn care se manifesta intr-o perioada mai lunga de timp, iar cauzele cele mai frecvente ale acestui tip de insomnie sunt: anxietatea; depresia. Cauzele lipsei de somn Cauzele insomniei sunt variate si pot avea legatura cu varsta prea inaintata sau prea tanara sau conditiile fiziologice existente sarcina, diverse afectiuni.

Iata care sunt cele mai frecvente cauze ale insomniei: Tulburarile de ritm circadian: zboruri lungi cu avionul, schimbarea locului de munca si a programului turele sunt un factor care tulbura somnul si ritmul circadianaltitudine ridicată, zgomot ambiental, temperaturi prea scazute sau prea ridicate din camera in care dormi.

Tulburari emotionale sau psihice: depresie, anxietate. Diverse afectiuni: dureri cronice; angina pectorala, boli digestive, boli pulmonare, astm, apnee, boli autoimune, boli degenerative, atac cerebral.

Dereglări hormonale: mecanisme foarte complicate și cu efecte nebănuite. Medicatie: unele substante medicamentoase pot induce insomnie corticosteroizii, antidepresivele sunt printre cele mai frecvente.

Stresul: perioadele cu stres amplificat cresc șansele de insomnie. Consumul de alcool: scade sansa unui somn odihnitor. Tipul de alimentatie: in general, alimentatia nesanatoasa, o cina consistenta sau dimpotriva, prea frugala, senzația de foame pot deregla somnul. Folosirea inainte de culcare a computerelor, telefoanelor, tabletelor inhiba producerea de melatonina.

insomnie și dureri articulare

Efectele insomniei asupra organismului In linii mari, insomnia poate duce la: Hipertensiune arteriala; Cresterea nivelurilor de hormoni de stres; Tulburari cognitive sau procese cognitive deficitare; Instalarea anxietatii sau, in cazuri mai grave, a depresiei; Dezvoltarea bolilor cardiovasculare risc crescut de infarct miocardic sau atac cerebral.

Iata care sunt efectele lipsei de somn asupra organismului: Slabirea sistemului imunitar Daca nu vei dormi suficient, sistemul tau imunitar va fi in mod cert afectat.

Dureri articulare din lipsa somnului

Fara un somn insomnie și dureri articulare, organismul tau nu va avea suficient timp la dispozitie pentru a-si mentine sistemul imunitar in stare buna in timp organismul tau nu va mai indeplini functii precum: repararea celulelor deteriorate, sau protectia impotriva virusilor sau va declansa raspunsuri autoimune nejustificate alergii. Risc crescut de infectii In cazul reducerii orelor de somn, primele afectate vor fi celulele T de aparare.

Aceste celule actioneaza direct asupra patogenilor intruzivi.